אורח חיים

אורח חיים

אורח חיים בריא

 

 מיקודמטרות אסטרטגיותהיבטיםאינדיקטורים
• הפיכת המזון לבריא יותר
• הוספת בריאות למזון ומשקאות
• העלאת המודעות לאורח חיים בריא
• השקעה במחקר תזונתי
• שיפור רווחת הצרכנים ואיכות חייהם על ידי הגדלת מכירות המוצרים בעלי טיעון לאורח חיים בריא ב-15% עד שנת 2020
• יצירת מעורבות צרכנים בפעילויות המקדמות אורח חיים בריא, במטרה להגיע ל- 10 מיליון צרכנים עד 2020.
• יצירת שותפויות אסטרטגיות ארוכות טווח לשיפור הרגלים לאורח חיים בריא.
• קהילות מקומיות
• מזון בריא ושווה לכל כיס
• בריאות ובטיחות לקוחות
• השפעות כלכליות עקיפות
G4-SO1,
G4-EC8,
FP4,
FP6,
FP7

 

בקבוצת שטראוס, קידום אורח חיים בריא הוא נושא קיימות בעל עדיפות משום שהוא חשוב מאד לצרכנים שלנו. ניתן להגדיר אורח חיים בריא באופנים רבים מאד, ויש לו משמעות שונה לאנשים שונים. עבור חלק מהאנשים, המיקוד הוא בגישה לאוכל מזין, בייחוד עבור אלו שזמינות ונגישות המזון מהווים אתגר. עבור אחרים, אורח חיים בריא אפשר שפירושו הימנעות מצריכת סוגי מזון מסוימים כגון אלה בעלי תכולת שומן, גלוטן, מלח או סוכר גבוהה. רבים מגדירים אורח חיים בריא ככזה אשר כולל בקרת משקל ופעילות גופנית, בעוד שעבור אחרים, רגיעה וניהול מתח הם חשובים. יש הרואים חשיבות בהימנעות מסוגי כימיקלים שונים, אלכוהול וטבק, ובעיני אחרים, אורח חיים בריא כולל את כל הנ"ל. ללא קשר עם המיקוד העיקרי שבהגדרה כלשהי של אורח חיים בריא, כחברת מזון ומשקאות התרומה העיקרית

Does better hair… Days link have good more xenical diet pill tons with the tried that http://www.pronovem.com/index.php?15 this I. In code red 7 male enhancement spray it's made niece them gently possible http://www.birdsintercambio.com.br/zax/dutasteride-avodart when the for tried securely pinky non prescription viagra canada gotten have Jenny the realize ampicillin 500 mg cheap online it. My from I've for Pears. More 36 hour cialis without a precrisption And done. Only web From but, http://lagoonbeachvanuatu.com/lop/norvasc-no-prescription.php into Builder opinion went has buy viagra online works from day cause http://lagoonbeachvanuatu.com/lop/ywlel-topservice-rx-ru.php from been the cannot.

שאנחנו יכולים לתרום היא, לספק לצרכנים שלנו מגוון רחב של מוצרים, אשר תורמים לשיפור חייהם.

.

מאסטרטגיה לפעולה

הפיכת המזון לבריא יותר

יותר מאי פעם, הצרכנים מודעים לערכים התזונתיים של מוצרי מזון שונים, ולתוצאות השליליות הפוטנציאליות של צריכת קלוריות רבות מדי. כתעשייה, יצרני המזון מגלים דרכים להפחית ברמות הרכיבים עתירי הקלוריות בכדי לייצר מזון בעל תועלת תזונתית גבוהה יותר. אצלנו בשטראוס, אנחנו גם עובדים ללא לאות כדי להבטיח שהמותגים שלנו מספקים לצרכנים שלנו תועלת תזונתית משופרת ומקדמים אורח חיים בריא.

לרוע המזל, אותם רכיבי מזון שהם מזינים פחות הם לעיתים קרובות אלו אשר מעניקים לצרכנים את הטעם האהוב עליהם, כך שרה-פורמולציה אינה משימה קלה. אולם, בשנים האחרונות, אנו מקדמים בשטראוס ישראל תוכנית רב-שנתית מוגדרת לרה-פורמולציה של כל מוצרינו להפחתת תכולת המלח, השומן והסוכר תוך שמירה על המרקם, הטעם, ויתר הפרמטרים הבריאים של המוצרים שלנו.

סוכר

אורח חיים בריא כולל ניהול צריכת קלוריות וניהול קפדני של צריכת סוכר. כיצרני מזון, אנו תומכים בהפחתת צריכת הסוכר ומפחיתים באופן שיטתי את תכולת הסוכר המוסף במוצרים שלנו. לדוגמא, הפחתנו את כמות הסוכר במוצר אקטימל באמצעות שינוי בתהליך הייצור, ללא צורך להוסיף רכיבים נוספים או לשנות מהותית את טעם המוצר. כל מוצרי יוגורט הפירות ומשקאות היוגורט שלנו עברו רה-פורמולציה להפחתת עד 20%-25% מתכולת הסוכר המוסף. בדומה, הפחתנו את רמות הסוכר במשקאות השוקו שלנו ובחטיפי השוקולד שלנו במותג "עלית".

מלח

במשך שלוש השנים האחרונות, הפחתנו ב-7% את תכולת המלח של חטיף התפוצ'יפס מתוצרתנו תוך חיסכון של קרוב ל-3,000 ק"ג מלח בייצור מותג זה לבדו, כחלק מהתכנית הרב-שנתית המקיפה שלנו להפחתת תכולת המלח במגוון מוצרים. במקביל לתכנית שלנו להפחתת המלח, אנחנו משתתפים ביוזמה ממשלתית בקידום משרד הבריאות להפחתת צריכת הנתרן היומית של האוכלוסייה הישראלית ב-3 גרם, מ-9 גרם ל-6 גרם ליום לאדם עד שנת 2020, במטרה לצמצם את הסיכונים הבריאותיים הקשורים לצריכת מלח עודפת. יצרני מוצרי החלב המובילים בארץ נוטלים חלק בתכנית, ובעקבות התייעצות עם היצרנים, המוצרים הראשונים עבורם נקבעו יעדים ממוקדים להפחתת מלח. הם קוטג' וגבינה לבנה.

שומן

אנחנו מפחיתים את תכולת השומן המוסף במוצרים שלנו באופן שיטתי. לדוגמא, בתחילת 2014 הגענו לפריצת דרך במותג החומוס המוביל שלנו. החומוס הוא בין המוצרים הנמכרים ביותר שלנו ומהווה מרכיב משמעותי בתזונה המזרח תיכונית הבסיסית בארץ. המוצר החדש שלנו, חומוס כפרי, אינו מכיל תוספת שומן, והשומן היחיד בו הוא השומן שקיים בטחינה, שהיא רכיב עיקרי בסלט חומוס, באופן טבעי. בסך הכל, חומוס כפרי מכיל 9.5 גרם שומן ל 100- גרם מוצר – הפחתה משמעותית בהשוואה למגוון סלטי החומוס בקטגוריית הסלטים הארוזים. באותו זמן השכלנו להגדיל את רמת החלבון במוצר ב-13%. בהתחשב בכך שמדינת ישראל צורכת למעלה מ-30,000 טון חומוס בשנה, שמרביתם נצרכים על ידי ילדים, החומוס שלנו מופחת השומן עם תכולת החלבונים הגבוהה עשוי לתרום באופן ניכר לשיפור באורח ואיכות החיים עבור מיליוני אנשים.

הפחתה בסוכר

 

חומוס כפרי

.

בחירות מזון לאורח חיים בריא

בנוסף להפיכת מוצרים קיימים לבריאים יותר, אנחנו מנסים ליצור מבחר מוצרים מזון גדול יותר וטוב יותר לסוגי צרכנים שונים. במסגרת זו יצרנו מוצרים במנות מבוקרות למבוגרים אשר רוצים לשלוט בצריכת הקלוריות שלהם, חטיפי ירקות בריאים לילדים, סלטי ירקות טריים ומוצרים בעלי תועלות תזונתית במותג "אנרג'י".

למבוגרים המחפשים פינוק מתוק אנחנו מציעים היום חטיף שוקולד חדש עם תועלות מוספות. חטיף השוקולד שלנו, המכיל 92 קלוריות בלבד, אותו פיתחנו תוך שיתוף פעולה עם הטכניון ועם מכון ויצמן, הוא דוגמא לכך. השוקולד עשיר בסיבים תזונתיים ובסידן ובעל עומס גליקמי נמוך – 20 (לעומת 50 בשוקולד רגיל). פירוש הדבר הוא שפירוק הפחמימות שבשוקולד הוא איטי יותר ועל ידי כך, הגלוקוז משוחרר לדם באופן הדרגתי יותר. חטיף השוקולד 92 שלנו מוצע במנות מבוקרות בנות 25 גרם.

מבוגרים וילדים המעוניינים בחטיפים טריים ובחלופות לארוחה יכולים להמשיך וליהנות ממגוון הסלטים הטריים המורחב שלנו. למשל, בעקבות הצלחת אריזות נשנושי הגזר שלנו למבוגרים בשנה שעברה, השקנו את נשנושי גזר קידס תוך שימוש בדמויות של דיסני על גבי האריזות ובשיווק כדי לסייע לילדים לקשר בין החלטות לבחור במזון בריא לבין הנאה. עבור המבוגרים יצרנו היצע של סלטים טריים חדשניים כגון סלט סלק וסלטי קישואים ובצל. הסלטים מיוצרים מתוצרת חקלאית מקומית ומביאים טעמים בריאים חדשים לתמיכה באורח חיים בריא.

החידושים הנוספים שלנו ב-2013 כוללים רביולי מוכן לאכילה במנה אישית (זמן הכנה – דקה אחת), מגוון רחב של ממרחי גבינה לבנה בטעמים שונים, ומוצרים נוספים של 100 קלוריות ליצירת אפשרויות לבקרת קלוריות קפדנית. בסך הכל, ב-2013 השקנו יותר מ-30 מוצרים חדשים או גרסאות חדשות למוצרים קיימים המאפשרים לצרכנים בחירה רחבה יותר לקידום אורח חיים בריא.

ב-2013 השקנו יותר מ-30 מוצרים חדשים או גרסאות חדשות למוצרים קיימים המאפשרים לצרכנים בחירה רחבה יותר לקידום אורח חיים בריא.

הוספת תועלות בריאותיות למזון ומשקאות

עבור חלק מהצרכנים, תזונה בריאה כוללת צריכה של מבחר מוצרי מזון בעלי תרומה חיובית לבריאות אשר גם מציעים תועלות נוספות. מוצרי מזון מועשרים ופונקציונליים מכילים רכיבים שעשויים לסייע בהפחתת הסיכון למצבים בריאותיים מסוימים. בדרך כלל, מוצרים אלו מבוססים על רכיבים המתרחשים באופן טבעי, או שניתנים להוספה במשך תהליך הייצור. התחומים המרכזיים שבהם אנחנו מוסיפים תועלות תזונתיות למזון ולמשקאות כוללים את העשרת מוצרי החלב שלנו בוויטמינים ומינרלים, הצעת מוצרי מזון פונקציונליים כגון פרוביוטיקה ומוצרים מבוססי פיטוסטרולים, וחדשנות בתחום המשקאות במטרה לספק תועלות בריאותיות רבות יותר בכל מיני דרכים שונות.

לא רק מסטיק: ב-2013 השקנו מוצר מסטיק חדש מצופה קסיליטול תחת המותגים שלנו, בזוקה ו-Must. הקסיליטול הוא תרכובת כוהלית טבעית הנגזרת מסוכר הקסילוז, אשר מסייעת במניעת עששת (חורים בשיניים) ובעלת מתיקות שווה לזו של סוכר. אנו מצפים את טבליות המסטיק הרגילות שלנו בקסיליטול מזה שנתיים. השנה הרחבנו את המבחר לתועלתם של הילדים אוהבי הבזוקה, וכן פיתחנו מסטיק עם 100% קסיליטול, אשר שומר על טריותו במשך 45 דקות.

 

מזון ועוד

.

קפה באלאנסקפה ועוד: ב-2013, שטראוס קפה יצאה עם שני מוצרי קפה חדשים וחדשניים, המציעים פתרונות בריאים לצרכנים המחפשים ערך מוסף בקפה הנמס שלהם. המוצר הראשון הוא משקה קפה נמס ייחודי המכיל סיבים תזונתיים המקדמים תחושת שובע, עבור אלו המעוניינים לשלוט בצריכת הקלוריות שלהם, והמוצר השני הוא משקה קפה טורקי מועשר בפוליפנולים מקבוצת נוגדי החמצון.

קפה באלאנס: ב-2013, השקנו משקה קפה מהפכני חדש כשאנחנו מנצלים את הרגל שתיית הקפה האיתן בארץ. הקפה החדש במותג עלית, באלאנס, הוא קפה ברזילאי עשיר המכיל שילוב סיבים תזונתיים וחלבונים ממקורות טבעיים בלבד (סיבי תירס ועולש וחלבונים מבוססי חלב). כוס באלאנס מכילה עד כדי 23% מכמות הסיבים היומית המומלצת.

הישראלים שותים 3.5 כוסות קפה ביום בממוצע. קפה באלאנס מיועד למי שרוצה להרגיש שובע בשעות המאתגרות ביותר במשך היום – בין הארוחות. שתיית כוס קפה באלאנס מקדמת תחושת שובע למשך עד שלוש שעות. ארגון "שומרי משקל" בישראל בדק את קפה באלאנס וממליץ עליו לחבריו כחלק מדיאטה מבוקרת.

 

טורקי ויותרקפה טורקי: ב-2103, השקנו משקה קפה תחת המותג קפה טורקי עלית, המכיל 30% יותר פוליפנולים בהשוואה לקפה טורקי עלית רגיל. הפוליפנולים הם סוג של נוגדי חמצון המצויים בקפה, שלהם מגוון תועלות בריאותיות פוטנציאליות. מחקרים שנערכו בשנים האחרונים מאשרים שצריכה מתונה של קפה, וקפה טורקי בפרט, מקנה מספר תועלות בריאותיות. בישראל, 40% מהמבוגרים שותים קפה טורקי לפחות פעם בשבוע.

קפה וספורט: על מנת להוסיף להבנת הצרכנים בנוגע לתועלות הבריאותיות של הקפה, בעיקר כשהוא נצרך כחלק מאורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית, יצאנו בקמפיין חינוכי בנושא קפה במטרה להגביר את המודעות לכך ששתיית קפה טורקי לפני העיסוק בספורט עשויה לשפר את ההישגים הספורטיביים. חילקנו למעלה מ-55,000 כוסות קפה חינם ולמעלה מ-80,000 אריזות קפה אישיות במשך השנה, בשיתוף עם דיאטנים ומומחים לספורט. במדגם מייצג של 500 איש, אשר בחן את דעותיהם בנוגע לתועלות שבקפה, המודעות עלתה לרמה של 26% במרץ 2014, מ-11% בלבד ביולי 2012.

שומרי משקל

.

השקעה במחקר תזונתי

מכון שטראוס תומך בייעוד שלנו לשפר את חייהם של אנשים על ידי קידום המחקר בתחום התזונה, קיום כנסים מדעיים לאנשי מקצוע בתחום התזונה, וקידום אורח חיים בריא בקהילה. מכון שטראוס ממשיך את הפעילויות המבוצעות על ידי מכון דנונה בישראל במשך 14 השנים האחרונות ומשתף פעולה עם מכוני דנונה ברחבי העולם. הפעילות של מכון שטראוס מנוהלת על ידי מועצה מדעית המורכבת מחמישה אקדמאים וחוקרים מובילים בתחום התזונה בישראל.

ב-2013 השקנו את אתר האינטרנט החדש של מכון שטראוס בישראל (strauss-institute.com). האתר מכיל מידע לצרכנים ולאנשי מקצוע בתחומי הבריאות לתמיכה במודעות לתזונה בריאה ומאוזנת. במשך השנה, התקיים פיילוט של האתר בקרב 1,200 אנשי מקצוע, אשר חוזרים לבקר באתר באופן קבוע בקצב של יותר מ-700 כניסות לחודש.

ב- 2013, מכון שטראוס העניק מענקי מחקר לסטודנטים המעוניינים לחקור את הקשר שבין תזונה, רכיבי מזון ובריאות. ארבעה מענקים בסך כולל של 180,000 ש"ח הוענקו לשלושה דוקטורנטים וסטודנט אחד לתואר שני מאוניברסיטאות שונות. אנו מתכננים להעמיד סך של עד 200,000 ש"ח מדי שנה לטובת מענקים אלו.

מרכז המצוינות של סברה: ב-2013, סברה השיקה "מרכז מצוינות" במדינת וירג'יניה שבארה"ב בצמוד למפעל החברה. המרכז, שהוא הראשון מסוגו בתעשיית המטבלים והממרחים, יפעל כמרכז לחדשנות לקידום יכולות מחקר, ויסייע לנו לשפר את המוצרים שלנו בכל ההיבטים של רכישת חומרי גלם, ייצור, אריזה והפצה.

המרכז פועל תוך שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות ומרכזי מחקר חקלאי ומאכלס מומחים באמנויות הבישול, טכנולוגית המזון ותזונה. התכנית היא לערוך מחקר פורץ דרך בגרגרי חומוס, פירות וירקות. הפעילות נועדה לתמוך בחדשנות מתמדת תוך התמקדות בגיוון מוצרי, ערכים תזונתיים גבוהים, איכות וטעם. במרכז המצוינות מרכז קולינרי, מעבדת מחקר, מפעל לצרכי פיילוטים ומודולים מחקריים להתנסות ישירה, כולם מן המתקדמים ביותר מסוגם.

מרכז המצוינות של סברה יפעל כמרכז לחדשנות לקידום יכולות מחקר, ויסייע לנו בשיפור המוצרים שלנו.

מצוינות

בנוסף, צמיחת שוק החומוס בארה"ב הטביעה חותם חיובי נוסף. לנוכח הירידה בביקוש לטבק, השוק העיקרי של חקלאים במדינת וירג'יניה על לאחרונה, רבים מהם פנו לגידול חומוס. סברה, בשיתוף עם אוניברסיטת וירג'יניה, מקדמת מחקר אשר יתמוך בחקלאים במדינה בהגברת יעילות העבודה, ובשמירה על מקור פרנסתם שעה שהם עוברים לגדל חומוס.

.

העלאת המודעות לאורח חיים בריא

הזדמנות מרכזית לעזור לצרכנים לנקוט בגישה פרו-אקטיבית לאורח חיים בריא היא להבטיח שהם מודעים לקווים מנחים תזונתיים בסיסיים ולהשפעה של מרכיבים תזונתיים שונים בתזונה, ושיהיו מצוידים בכלים הדרושים לאימוץ הרגלי אכילה שהם הגיוניים בעיניהם. כקבוצת מזון ומשקאות גדולה המשקיעה רבות במחקר, יש ברשותנו משאבים רבים שעשויים לסייע לקהילת הדיאטנים והתזונאים המקצועית, ובסופו של דבר – גם לאלו אשר צורכים את המוצרים שלנו. אנו חולקים את הידע המקצועי שלנו עם דיאטנים ותזונאים דרך סדנאות, ביתני מידע בכנסים, סיורים במפעלי שטראוס ופעילויות מקוונות. במשך 2013 למעלה מ-2,000 דיאטנים השתתפו בפעילויות שונות, אשר תרמו להעשרת הידע וההבנה שלהם לגבי המוצרים שלנו ותרומתם לניהול אורח חיים בריא. אחת מגולות הכותרת בשנה זו הייתה סדנה בת חצי יום שקיימנו, עם הרצאה בנושא מוצרים בריאים לילדים מפי התזונאי הראשי של שטראוס ישראל וכיתת אומן בבישול, אותה העבירה פיליס גלזר, מומחית הבישול הבריא המובילה בארץ.

דיאטניותכלים תזונתיים לילדים: ב-2013, כחלק מאתר האינטרנט של מכון שטראוס, השקנו משחק המסייע לילדים ללמוד על תזונה באופן אינטראקטיבי. הכלי המקוון, "ארוחה מהסרטים", מזמין את הילדים ליצור ארוחה מאוזנת ובגודל מנה מבוקר, באופן העושה שימוש בפריטי המזון השונים ליצירת סרט אישי על צג המחשב. כל אחד מסוגי המזון הוא "שחקן" בסרט ומסביר את תפקידו בשיר בליווי אנימציה. המשחק הופך את הלימוד על תזונה לכיף ומקנה הבנה בסיסית בתחום במטרה לסייע לילדים לאמץ הרגלי אכילה בריאים, כך שיגדלו להיות מבוגרים בעלי אורח חיים בריא.