העובדים

העובדים

השקעה בעובדים שלנו

 

 מיקודמטרות אסטרטגיותהיבטיםאינדיקטורים
• השקעה בעובדים
• מנהיגות ופיתוח
• בריאות, בטיחות ורווחה
• תנאים נלווים ותגמול
• שיפור ה- wellness של עובדים ב- 3 תחומים: שמירה על כושר ומשקל, הפסקת עישון, ומניעה.
• שימור מחויבות עובדים (engagement) מעל לרמה של 80%.
• הפחתת שיעור הפציעות כתוצאה מתאונות העבודה ללא יותר מ- 3 פציעות לכל 100 עובדים, עד 2020.
• הפחתת ימי הפסד כתוצאה מתאונות עבודה ללא יותר מ-40 ימים לכל 100 עובדים, עד 2020.
• תעסוקה
• בריאות ובטיחות תעסוקתית
• הדרכה וחינוך
G4-LA1,
G4-LA6,
G4-LA10,
G4-LA11

.

.

התאמת הארגון להשגת מטרות הקיימות שלנו

התאמת הארגון להשגת מטרות הקיימות היא חשובה, משום שמי שקובע את הצלחתנו אלה הם העובדים שלנו בכל חלקי קבוצת שטראוס. כקבוצה מגוונת אשר פועלת במדינות ובתרבויות רבות, עלינו לחלוק במערכת ערכים משותפת ולשאוב השראה מחזון וייעוד משותפים. אנחנו מתאימים את הארגון על ידי השרשת הערכים שלנו, דאגה אמיתית לרווחת העובדים ולבטיחותם, השקעה בפיתוח היכולות שלהם ותגמולם על מאמציהם הבלתי נלאים. אנחנו מעריכים ומוקירים גיוון ושואפים ליצור מקום עבודה מכיל. העסקים שלנו מרוויחים מכך – על פי הסטטיסטיקה, ארגונים בעלי רמת השקעה גבוהה בעובדים מדווחים על פריון ורווחיות גבוהים יותר – והדבר אף משתלם לחברה בתוכה אנחנו חיים ופועלים, משום שעם למעלה מ-13,500 עובדים ששטראוס היא מקור פרנסתם, התועלות הכלכליות והחברתיות לקהילה המקומית הן נרחבות.

.

.

מאסטרטגיה לפעולה

 

השקעה בעובדים

אנו עורכים סקר שביעות רצון  ומעורבות עובדים מדי שנתיים, והסקר הגלובלי האחרון התקיים ב-2013. בתוך מסגרת מותאמת ברמה הגלובלית, כל חברה וחברה בקבוצת שטראוס התאימה את הסקר לצרכים הארגוניים הספציפיים, תוך שמירה על ליבה משותפת לרוחב הקבוצה. האלמנטים המשותפים כללו 15 שאלות ספציפיות זהות ששאלנו את העובדים שלנו בכל העולם, ובתוך שאלות אלו כללנו את נושאי האחריות החברתית והאתיקה העסקית. בסך הכל, ב-2013 זכינו לשיעור היענות של 84%, כש-5,634 עובדים השתתפו בסקר מתוך 6,646 שהוזמנו. בסך הכל מצאנו שציוני מעורבות העובדים בחברות השונות נעו בין 75% ל- 92%, תוצאה שהיא באופן כללי חיובית על פי כל אמת מידה, אך כזו שמשאירה אותנו שואפים להצליח עוד יותר.

התחומים שזכו לתשובות החיוביות ביותר כוללים את הביצועים שלנו בשיפור איכות החיים של הצרכנים שלנו ואת היותנו חברה אחראית מבחינה חברתית. שלוש התוצאות הטובות ביותר מראות ש-90% או יותר מהעובדים שלנו מאמינים ש –

  • המוצרים שלנו מוסיפים ערך לאיכות חייהם של הצרכנים
  • החברה שלנו היא אחראית מבחינה חברתית
  • סביבת העבודה שלנו נטולה הטרדות

התחומים בהם זכינו לתוצאות פחות טובות הם הנעה למצוינות אישית ומנהיגות.

.

מנהיגות, פיתוח והדרכה

פיתוח מנהיגותב-2013 עשינו את הצעדים הראשונים לקראת יישום, בתהליכים ארגוניים בכלל חברות הקבוצה, של המודל החדש שלנו למנהיגות ויכולות ליבה – מודל MOVE (באנגלית, ראשי התיבות של המילים "Me, Others, Vision, Execution" – "אני, אחרים, חזון, ביצוע"). אנחנו צופים שהשימוש במודל זה יסייע לנו להרחיב את עתודת המנהיגות שלנו בשנים הקרובות.

הדרכה: אנחנו מעבירים הדרכות פורמליות במגוון מתכונות כדי לסייע לעובדים לשפר את הידע והיכולות שלהם כחלק מתכניות הפיתוח הכלליות שהוגדרו במהלך הערכת הביצועים השנתית. ההדרכות מכוונות לתת מענה לצרכים מקצועיים ולהזדמנויות לפיתוח אישי כדי לעזור לעובדים לעשות את מה שהם מיטיבים לעשות, טוב עוד יותר. ב-2013 השקנו מערכת ממוחשבת לניהול הלימוד עבור עובדי המשרדים בשטראוס ישראל, שמקיפה נושאים בתחום האחריות החברתית כולל מניעת הטרדה מינית, הקוד האתי, בטיחות בעבודה, אבטחת מידע ועוד. לאחר השלמת המודול, העובדים נדרשים לאשר את הבנתם במבחן קצר. עד כה, 1,500 עובדים השלימו את התכנית. בסך הכל, ב-2013 השקענו למעלה מ-190,000 שעות הדרכה ליותר מ-10,000 עובדים בכל הדרגים.

השקעה בעובדיםכישורי עבודה בסביבה ממוכנת: תחום נוסף בו השקענו רבות במטרה לשפר את יכולותיהם של העובדים שלנו הוא הסתגלות לסביבת עבודה ממוכנת. המיכון מחייב כישורים ויכולות שונים אצל מפעילים בייצור ועובדי תחזוקה, והמעבר הוא רחוק מלהיות פשוט. במקום לפטר עובדים עם הכנסת טכנולוגיות חדשות, אנחנו מאמינים ביכולת העובדים להסתגל לשינויים, ועם הדרכה מתאימה, לעבוד עם צוותי הייצור כדי להשיג תוצאות מצוינות עבור הצרכנים שלנו.

בסך הכל, ב-2013 השקענו למעלה מ-190,000 שעות הדרכה ליותר מ-10,000 עובדים בכל הדרגים.

.

.

 

.

בריאות, בטיחות ורווחה

אנחנו מחויבים לספק סביבת עבודה בטוחה ובריאה, ושואפים לשפר את הביצועים שלנו כל העת. אנחנו מעסיקים ממוני בטיחות מוסמכים בכל האתרים שלנו, אשר מקיימים הדרכות וסדנאות בנושאי בטיחות בכל חלקי העסק. בחלק מהמדינות כמו ישראל, רומניה ופולין, יישמנו את תקן OHSAS 18001, תקן איכות מוכר בניהול בטיחות. אנחנו עורכים ביקורות בטיחות באופן קבוע, מזהים סכנות ונוקטים בפעולות מתקנות. בנוסף, אנחנו פועלים למניעת סיכונים בריאותיים לעובדים, ותכנית הבטיחות שלנו כוללת חינוך והדרכה בנושאי בריאות. בחלק מהאתרים שלנו אנחנו מעסיקים רופא שנותן שירותים רפואיים ועצות לעובדים. תשומת הלב לבטיחות כוללת גם בטיחות בדרכים לעובדים שלנו בתפקידי מכירה המצריכים נסיעות רבות, וכן הטמעת תרבות נהיגה בטוחה עבור אותם עובדים שמגיעים לעבודה ברכב. במקרים בהם אנחנו מעמידים רכב חברה לרשות העובד, כלי הרכב מצוידים בציוד ואביזרי בטיחות ברמה הגבוהה ביותר. ב-2013 השקענו מעל ל- 6 מיליון ש"ח בציוד ובכלים בפעילויות שלנו במדינות השונות על מנת שסביבת העבודה תהיה בטוחה יותר עבור כלל העובדים שלנו.

הרחבת ניהול הבטיחות: ב-2013 הרחבנו את תכנית הבטיחות החדשה שלנו לשמונה המפעלים שלנו בארץ. התכנית מבוססת על מעורבות ישירה של ההנהלה בבטיחות, כשהמנהלים עורכים סיורים יומיים במפעלים ברוטציה. בזמן הסיורים, המנהלים בוחנים את פרקטיקות הייצור, משוחחים עם העובדים ורושמים לעצמם פעולות לשיפור הבטיחות לשם מעקב. זוהי פרקטיקה בסגנון "gemba" שמקורה בעקרונות יפניים לניהול רזה. בנוסף, יישמנו הסמכה למנהלים על פי  "gemba". ב-2013 הוסמכו 47 מנהלים במפעל שלנו באחיהוד, והם משלבים את העובדים במטרה לשפר את הבטיחות כחלק משגרת עבודתם. אנו מאמינים שגישה זו תרמה לשיפור מובהק בביצועי הבטיחות שלנו בשטראוס ישראל ב-2013 – ירידה של 29% בפציעות הגורמות לאבדן ימי עבודה, וירידה של 17% במספר הימים שהופסדו.

ביצועי הבטיחות שלנו: בסך הכל, שיעור הפציעות שלנו ל-100 עובדים ברמת הקבוצה ב-2013 עמד על 4.46 פציעות ל-100 עובדים. היעד האסטרטגי שלנו הוא להפחית את שיעור הפציעות הגורמות לאבדן ימי עבודה אל מתחת ל-3 פציעות ל-100 עובדים. ב-2013 השתפרנו מעט, עם ירידה מ-4.93 פציעות ב-2012 הודות להשקעה המתמשכת שלנו בצמצום סיכונים בטיחותיים ושיפור הפרקטיקה.

בטיחות בעבודה

 

אנו מצטערים לדווח שב-2013 אחד העובדים במפעל שלנו בברזיל נהרג בתאונת דרכים בדרכו חזרה הביתה מן העבודה.

ארגונומיה: ב-2013 המשכנו להשקיע בשיפור הארגונומיה במקום העבודה במטרה לשפר את תנאי העבודה, למנוע סיכונים תעסוקתיים ולשפר את היעילות. יזמנו תכנית פרו-אקטיבית לשיפור הארגונומיה, אשר כללה הדרכה נרחבת ופיתוח מיומנויות עבור 25 אנשים שמונו כמומחים לארגונומיה. ביצענו הערכת סיכונים ביחס לארגונומיה באתרים השונים שלנו, ובחלק מהם השלמנו עיצוב מחדש של תחנות העבודה בהתאם לעקרונות ארגונומיים.

.

הגנה על העובדים בזמני מעבר ושינוי

ב-2013, לאחר שישים שנות פעילות, סגרנו את מפעל הקפה שלנו בצפת. בתחילת התהליך לקחנו החלטה ש-50 העובדים שהועסקו במפעל יהיו מוגנים. בפועל, הודענו לכל העובדים על השינוי ששה חודשים מראש בכדי לאפשר להם זמן לשקול את העתיד שלהם. לעובדים הוצעה עבודה חלופית באתרים אחרים של שטראוס בישראל, כולל עזרה במעבר למקום החדש, ולאחרים הוצעו תכניות פרישה נדיבות. במועד סגירת המפעל, כל העובדים השלימו את המעבר בהצלחה, ללא כל מקרי פיטורין.

.

תנאים נלווים ותגמול

אנחנו שואפים להעניק לכלל העובדים שלנו חבילות תגמול ותנאים נלווים אשר תואמות את המקובל בשוק המקומי במדינות השונות בהן אנו פועלים. כמו בכל שנה, ב-2013 עקבנו אחרי תפקוד חבילות התגמול שלנו בתנאים הכלכליים המקומיים ברחבי העולם, וערכנו התאמות על מנת לוודא שאנחנו נשארים תחרותיים.

ב-2013 הושגה התקדמות משמעותית בפעולות בהן נקטנו על מנת לסייע לעובדים שלנו בשטראוס ישראל לחשוב קדימה ולתכנן את יציאתם לפנסיה. כמעסיק אחראי אנחנו רוצים שהעובדים שלנו ישפרו את חייהם בעתיד על ידי תכנון מוקדם, באופן מושכל ושקול. סקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2012 הצביע של-36% מהאוכלוסייה הישראלית מעל גיל 20 אין תכנית פנסיה, וכי מבין אלו שיש להם תכנית, 62% אינם יודעים מהו הסכום שיקבלו עם יציאתם לפנסיה או את אופן חישובו.

אנחנו שואפים לתת לעובדים שלנו את תכניות הפנסיה הטובות ביותר בשוק הישראלי. בנוסף, אנחנו סבורים שחשוב שהעובדים יבינו איך להפיק את המירב מהתכניות הפרטניות שלהם בהתאם לנסיבות האישיות שלהם, היות שהרגולציה בארץ מונעת מהמעסיק להשפיע על הדרך בה העובדים קובעים תכניות פנסיה עתידיות. על כן, ב-2013 השקנו את יוזמת "תכנון לעתיד" במטרה לחנך את העובדים בנוגע לתנאים הפנסיוניים שלהם ולתת להם כלים להיטיב ולהבין אותם, לעקוב אחרי ההיבטים הכספיים של התכניות, ולקחת בעלות על יצירת תכניות פנסיה מיטביות עבורם ועבור משפחותיהם. תכנית "תכנון לעתיד" כללה הדרכות שהועברו על ידי מחלקת משאבי אנוש של הקבוצה ומומחים חיצוניים, שנתמכו על ידי הצעת מפגש אישי לכל עובד עם יועץ פנסיוני. במפגשים אלו, העובדים יכלו לשנות את תנאי תכניות הפנסיה שלהם ואת החלופות לחיסכון באופן הנותן מענה מיטבי לצרכיהם האישיים.

 

1,100 עובדים משבעה אתרים של שטראוס ישראל השתתפו בהדרכות, ו-270 מהם (25% מהעובדים שקיבלו הדרכה) השתתפו במפגשי ייעוץ אישיים. התכנית ממשיכה לרוץ במטרה להגיע לכל עובדי שטראוס ישראל עד סוף 2014.

מתכננים את העתיד