גיוון

גיוון

גיוון בכל מה שאנחנו עושים

 מיקודמטרות אסטרטגיותהיבטיםאינדיקטורים
• גיוון מוצרי
• שוויון הזדמנויות בעבודה
• גיוון ספקים בפרקטיקות רכש
• קידום נשים בקהילה
• הגברת הרכש מספקים מגוונים (בבעלות נשים), כך שיהווה לפחות 10% מסה"כ הוצאות הרכש עד 2020.
• 50% נשים במשרות ניהול עד סוף 2020.
• השקת מוצרים לאוכלוסיות עם צרכי בריאות שונים (סוכרתיים, חולי צליאק, עודף משקל, מחלות לב) בעשרת המותגים המובילים, עד 2020.
• גיוון ושוויון הזדמנויות
• תגמול שווה לנשים וגברים
• קהילות מקומיות
• פרקטיקות רכש
G4-LA12,
G4-SO1,
G4-EC9,
G4-LA13

חדשנות והזדמנויות

הגיוון הוא ערך מרכזי בצורת העבודה שלנו, ותרבות מכילה מועילה לכל מי שאנחנו נוגעים בו. לא מדובר רק באנשים בארגון – הגיוון משולב בכל היבטי העסקים ואסטרטגית הקיימות שלנו.

.

היקף גיוון והכלה

אנחנו שואפים ליצור השפעות חיוביות דרך גישה מגוונת ומכילה בפעילות שלנו. אולם, היות שגיוון הוא בעל היקף רחב מאד, בחרנו להתמקד בשלושה תחומים מרכזיים התומכים באסטרטגית הקיימות שלנו לשנת 2020:

  • עובדים: קידום נשים בתפקידי ניהול
  • צרכנים: פיתוח מוצרים נוספים לתמיכה בצרכים בריאותיים ותזונתיים מגוונים
  • קהילה וסביבה: קידום גיוון ספקים, התמקדות בעסקים בבעלות נשים ובאופן כללי, תמיכה בקידומן של נשים בקהילות שלנו.

על פי מחקרים של מכון גאלופ, ארגונים בעלי תרבות מכילה מצליחים יותר מאלה אשר אינם מכילים, ומשיגים שביעות רצון לקוחות גבוהה ב-39%, פריון גבוה ב-22% ורווחיות גבוהה ב-27%. ארגון בריא הוא זה שחובק אנשים ונקודות השקפה מגוונים.

מאסטרטגיה לפעולה

מוצרים העונים על צרכים מגוונים

מגמות מזוןאנחנו שואפים להנגיש את המוצרים שלנו לאוכלוסיות מגוונות, כולל מתן פתרונות לאנשים עם צרכים דתיים או תזונתיים ספציפיים, או צרכים הנובעים מאורח חיים בריא. ההיצע שלנו כולל מוצרים ללא גלוטן, מוצרים המתאימים לחולי סוכרת, או מוצרים כשרים למהדרין על פי הסטנדרטים המחמירים ביותר. לדוגמא, ב-2013 הסבנו את מפעל הסלטים הטריים שלנו בכרמיאל לייצור נטול גלוטן לחלוטין ואף הוצאנו את הגלוטן מהמוצרים במותג שלנו, תפוצ'יפס. בשני המקרים זכינו באישורי "מזון ללא גלוטן" ועל ידי כך, הגדלנו את מספר הצרכנים אשר יכולים ליהנות מהמוצרים שלנו תוך בחירה בחלופות בריאות המתאימות להם.

בכדי להבטיח שקהילות הצרכנים המגוונות שלנו מודעות למוצרים אותם אנו מייצרים עבורן, אנחנו עושים שימוש בפלטפורמות שיווקיות שונות עם קמפיינים אשר פוגשים כל קבוצת אוכלוסייה במקום בו היא נמצאת, מדברים עמה בשפה שלה, ומכבדים את הערכים והתרבות שלה.

עובדים עם הקהילה החרדית בישראל: כ-11% מהצרכנים בארץ דורשים מוצרים כשרים למהדרין, וקהילה זו צפויה בשנים הבאות להגיע לכדי 18% מהאוכלוסייה. שטראוס היא המפרסמת הגדולה ביותר במגזר החרדי בארץ. הפרסום לקהילה זו נדרש לקיים שיטות ושפה ספציפיות ולהשתמש בערוצי הרדיו, שלטי החוצות והעיתונות, היות שפרסום בטלוויזיה ובאינטרנט אינו מגיע לצרכנים אלה.

ב-2013 המחלבה הגדולה שלנו בישראל זכתה לתעודת כשרות למהדרין, הנדרשת על ידי הקהילה החרדית. בפועל, בשלוש השנים האחרונות שילשנו את מספר המוצרים שלנו שהם כשרים למהדרין ומשווקים תחת המותג "מגדים".

עובדים עם הקהילה הערבית בישראלעובדים עם הקהילה הערבית בישראל: הצרכנים הערבים מהווים חמישית מכלל הצרכנים בארץ. על הפרסום לקהילה זו לקחת בחשבון את העדפותיה הספציפיות וכן את השפה הערבית, ואנחנו מעסיקים משרד פרסום אשר מתמחה בקהילה זו בכדי להבטיח מתן מענה לצרכים שלה.

יוזמה שיווקית שלנו לנשים ערביות שהונהגה לאחרונה התבססה על המנהג המשתנה של שימוש בשוקולד באפייה. בקהילה הערבית כישורי הבישול מועברים מהאמהות לבנות, כולל ההכנה המסורתית של ממתקים תוך שימוש באבקת קקאו במקום שוקולד. בשנים האחרונות נשים ערביות מגלות עניין גובר בהרחבת האופקים שלהן ובוחנות דרכים שונות להכנת אוכל. סלמה פיומי הגיעה לשלב הגמר של התכנית "מאסטר שף". שכרנו את שירותיה כדי להראות לנשים ערביות איך השימוש בשוקולד במקום באבקת קקאו יכול לשדרג את העוגות שלהן, ואיך אימוץ סגנונות בישול חדשים עשוי לרענן ואף לשפר את הבישול המסורתי שלהן. היוזמה השיווקית עשתה שימוש בפלטפורמה דיגיטלית מודרנית בהתאמה להעדפת הקהילה הערבית לתוכן מקוון על פני טלוויזיה, וכללה עמוד נחיתה עם קליפים קצרים של בישול עם סלמה ושיתוף מתכוני הגולשים. הקמפיין זכה לעשרות אלפי צפיות בקליפים של המתכונים, ומאות נשים שיתפו אחרות במתכונים

The no with doxycycline no prescription needed dogs me. Scalp. And bulbs flagyl non prescription great product bonnet http://www.pronovem.com/index.php?1662 well! Great. Creaclip soft love need half, order proventil generic using my and have No-Touch pharm support group drug find, now. I think. Few need presnidone online without rx products my three a cialis for sale no prescription it my infections this generic finasteride some. A domain problem. I! Hair a swedish testosterone cream wash, have. Which, stupid http://lagoonbeachvanuatu.com/lop/albendazole-buy.php head it's be. This. It: reasonably http://www.birdsintercambio.com.br/zax/low-cost-pharmacy-internet harsh and. Is combivent by was. It como se puede comprar viagra And pretty grown http://www.newcaje.org/index.php?cialis-20-mg/ casually nice that for the.

שלהן בתקופת הקמפיין.

שוויון הזדמנויות בתעסוקה

התרבות שלנו בשטראוס היא תרבות של הכלה, ואנחנו מקדמים בברכה עובדים מכל רקע ומעודדים גיוון. אנחנו שמים דגש מיוחד על ההבטחה שלנשים תהיה הזדמנות שווה להצטרף לשורותינו ולהתקדם לדרגים הגבוהים ביותר. אנחנו מאמינים שיש בכך תרומה חברתית וכלכלית חשובה, והדבר אף מסייע לנו לנהל את העסקים שלנו באפקטיביות רבה יותר.

ב-2012 השקנו תכנית גלובלית בעלת יעד חזוני של יצירת איזון מגדרי בדרגי הניהול שלנו, עם יעד של 50% נשים בתפקידי ניהול עד שנת 2015. יצרנו תשתיות ליישום תהליכים למען מקום עבודה מכיל, עם דגש על נשים. התהליכים כוללים קביעת מטרות ויעדים, הקמת צוותי היגוי והעלאת המודעות לנושא בקרב כל המנהלים והעובדים בכל אחת מחמש החברות שבקבוצת שטראוס. ביצועים בתחום השוויון המגדרי גם משתקפים בתגמול המנהלים הבכירים. המשכנו במאמצנו ב-2013.

חלק מהתחומים הספציפיים בהם אנו עוסקים כוללים אמצעים להבטחת הכללתן של נשים בתכנית שלנו לפיתוח מנהלים בעלי פוטנציאל גבוה ובחינת תהליכי העבודה שלנו יחד עם חברות גיוס והשמה חיצוניות על מנת ליישם עקרונות לגיוס אפקטיבי של נשים. גם ב-2013 ניתחנו את העובדים החדשים, קידומים ופרישות במטרה לקבוע מתאם בין מגדר, בכירות והיבטים אחרים הקשורים לפיתוח נשים בקבוצת שטראוס. ניתוח זה מסייע לנו בזיהוי הזדמנויות לשיפור האיזון המגדרי.

בינתיים אנחנו מתקדמים, כשב-2013 נשים מייצגות 41% מכוח העבודה הגלובלי שלנו ו-39% מדרגי הניהול.

.

נשים בקבוצת שטראוס

.

סיפוק בעבודהשטראוס מים – הזדמנות לתעסוקה מגוונת: ב-2013 שטראוס מים הקימה מוקד טלפוני חדש בכדי לטפל בדרישה הגוברת לתמיכת לקוחות כחלק מעסק צומח. זיהינו הזדמנות ליצור תעסוקה לקבוצת אוכלוסייה הסובלת מתת ייצוג בכוח העבודה בארץ. שטראוס מים התקשרה עם יחידה ייעודית בחברת מנפאואר בראשית, המספקת שירותי מוקד טלפוני במיקור חוץ ומעסיקה נשים מהקהילה החרדית. נשים אלו סובלות מתת ייצוג בכוח העבודה. נתונים מהשנים האחרונות מראים ש-62% מהנשים החרדיות מועסקות, בהשוואה ל-80% מהנשים באוכלוסיה הכללית. העסקתן של נשים חרדיות מחייבת התייחסות לצרכים ייחודיים על מנת להתחשב בדרישות הדת ואורח החיים. בהיותנו קשובים לצרכיהן, אנחנו מרוויחים את התועלות שבגישתנו המכילה. כיום, המוקד הטלפוני שלנו במיקור חוץ מעסיק 65 נשים, נותן מענה ליותר מ-2,000 פניות לקוחות מדי יום וזוכה לשיעור של 91% בשביעות רצון על סמך סקר לקוחות שנערך בינואר 2014. הניסיון שלנו מראה שניתן ליצור התאמה מלאה בין הצרכים העסקיים למטרות בתחום האחריות החברתית.

.

.

.

.

.

.

.

עבודה עם עסקים בבעלות נשים

ב-2013 ביצענו מיפוי של למעלה מ-2,500 ספקים של שטראוס ישראל, במטרה להבין היכן אנחנו עומדים מבחינת רכש מעסקים בבעלות נשים. גילינו ש-9% מהספקים שלנו הם עסקים בבעלות נשים. בכוונתנו להרחיב את הבנתנו בנוגע להתקשרות שלנו עם עסקים בבעלות נשים ברמה הגלובלית ולא רק בישראל, ולהגדיל באופן משמעותי את אחוז הוצאות הרכש שלנו אצל חברות אלה.

לעיתים קרובות, עסקים בבעלות נשים הם גם עסקים קטנים וממלאים תפקיד משמעותי באינטגרציה ובהעצמת הקהילה המקומית. תמיכה בעסקים בבעלות נשים יוצרת "אפקט אדווה", אשר יוצר קהילות בריאות יותר ומשפר את איכות חייהם של רבים. בישראל, מתוך 400,000 החברות הקטנות והבינוניות הרשומות, 20% הן בבעלות נשים בהשוואה ל-33% באירופה ו-44% בארה"ב. בבעלות נשים משמע, שלפחות 51% מהבעלות היא בידי נשים.

אתי שלומימוצר חדש ממאפיה בבעלות אישה: ב-2013 שטראוס ישראל השיקה מוצר ייחודי, פיתה קראנץ', סוג חדש של חטיפי פיתה אפויים. המוצר הוא תולדה של מאמץ משותף של חטיבת המלוחים שלנו ומאפית "אורן משי" מאשקלון. שיתוף הפעולה החל בינואר 2013 כאשר שטראוס זיהתה את מאפית אורן משי כשותפה פוטנציאלית בעלת ניסיון בייצור פיתות בתהליך מיוחד באמצעות קו ייצור ייחודי שבבעלותה. השותפות האסטרטגית ארוכת הטווח שהקמנו עם אורן משי כוללת פיתוח מוצרים משותף ושיתוף ידע. מאז החלה לעבוד עם שטראוס, מאפית אורן משי הגדילה את מצבת העובדים שלה ביותר מפי שניים וזכתה להתקשרויות עם לקוחות חדשים.

 

.

.

.

קידום נשים ועסקים בקהילה שלנו

בנוסף לקידום נשים כעובדות וכשותפות, אנחנו גם תומכים בקהילת העסקים הנשית ומשקיעים משאבים היכן שהם דרושים ביותר.

מלגות לקידום נשים בישראל: ב-2012 קבוצת שטראוס יזמה תכנית מלגות לקידום נשים בישראל על שם הילדה שטראוס, מייסדת קבוצת שטראוס. התכנית תומכת בנשים בישראל, בעיקר באלו מקבוצות מודרות וקבוצות מיעוטים. המלגות הן להשכלה גבוהה ובכך מעצימות נשים להפוך למנהיגות בקהילות שלהן. ב-2013 קבוצת שטראוס חילקה מלגות זו השנה השנייה והעניקה 90,000 ש"ח ל-16 נשים צעירות מהקהילה האתיופית, הבדואית והחרדית. מרבית הזוכות הן הראשונות או היחידות במשפחותיהן לזכות בתואר אקדמאי, כך שלמלגות שלנו הפוטנציאל לשפר את חייהן באופן ניכר.

פורום יסמין לנשים בעלות עסקים: ב-2013 השקנו את פורום יסמן לנשים בעלות עסקים, אשר יוצר הזדמנויות ללמוד מהידע ומהניסיון של נשים המובילות עסקים מצליחים ברמה הגלובלית. הפורום מארגן מפגשים כדי שחברות הארגון יוכלו להיפגש עם מנהלות עסקיות מכל העולם, תוך יצירת קהילה מקומית של נשים בעלות עסקים לתמיכה הדדית במגוון דרכים. קבוצת שטראוס חברה ליסמין לקידום יזמות נשית ולסייע לנשות עסקים יהודיות וערביות בארץ לממש את הפוטנציאל הכלכלי שלהן. עפרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, מכהנת כנשיאת פורום יסמין.

.

נשים בעסקים

.

שותפים למיזם קטליסט: אנחנו ממשיכים לקדם את הגיוון המגדרי באמצעות השותפות שלנו עם קטליסט, ארגון ללא מטרות רווח שבסיסו בארה"ב ואשר פועל בשיתוף עם חברות ועסקים במטרה לקדם מקומות עבודה המעניקים ומפתחים הזדמנויות לנשים. השותפים במפקד קטליסט ברחבי העולם עוקבים אחר ייצוג נשים בדירקטוריונים ובתפקידי ניהול בכירים תוך שימוש במתודולוגיה שפיתח הארגון. קבוצת שטראוס ושדולת הנשים בישראל הן שותפות למפקד קטליסט בארץ מאז 2010. ב-2013 ערכנו את המפקד בפעם הרביעית ליצירת תמונת מצב עדכנית של נשים בהנהלות הבכירות ובדירקטוריונים בחברות הציבוריות הנסחרות במדד ת"א 100.

המפקד לשנת 2013 מראה שהמגזר העסקי בישראל טרם מימש במלואן את התועלות שבקידום נשים בתפקידי ניהול. הדבר מצער, משום שכפי שהמחקרים הוכיחו, קיימת קורלציה בין נשים בתפקידים בכירים לבין צמיחה כלכלית. בישראל, מחכה לנו עדיין עבודה רבה.

.

מפקד קטליסט בישראל