בריאות במוצרים

בריאות במוצרים

שלושת "עמודי התווך" של מדיניות הבריאות שלנו הינם:

1. הרחבת פורטפוליו המוצרים בעלי ערכים תזונתיים משופרים במגוון רחב יותר של קטגוריות

2. שיווק עם דגש על בריאות

3. הגברת השקיפות והצגה בולטת וברורה יותר של מסרים תזונתיים ובריאותיים על גבי המוצרים

 

מבחר מפעילותנו בשטראוס ישראל בקטגוריות השונות

אקטיביה של דנונה הינו יוגורט פרוביוטי שפותח במיוחד כדי לסייע לפעילות העיכול. בתהליך הפיתוח של אקטיביה הוסיפו חיידקי Bifidus Actiregularis, בנוסף לחיידקי הביו הרגילים. חיידקי אלו עמידים יותר ושורדים את מערכת העיכול ובכך הופכים את אקטיביה ליותר מיוגורט רגיל. שילוב ייחודי זה הוכח במחקרים קליניים כמסייע לקיצור זמן מעבר איטי במעי ולפעילות העיכול. אקטיביה זוכה להכרה בינלאומית, ובינואר 2010 נבחר, על ידי  מגזין "Ad Age'", לאחד מעשרת המוצרים של העשור. בשנת 2010 הושקה סדרת הדגנים המלאים של אקטיביה, אשר זכתה בפרס "מוצר השנה לשנת 2011", על פי בחירת צרכנים,  בקטגוריית היוגורט הלבן.

סלטי אחלה עם טחינה משומשום מלא

בשנת 2010 הוספנו לחומוס טחינה העשויה משומשום מלא והשקנו סלט טחינה עשיר בשומשום מלא. זאת לאחר שבשנת 2009 החלפנו את שמן הסויה בכל סלטי "אחלה" של שטראוס בשמן קנולה. המהלך מאפשר לצרכנים להמשיך ליהנות מהטעם האהוב והמוכר של הסלטים לצד הערכים התזונתיים והבריאותיים המצויים בשמן קנולה. פיתחנו מתכון המתבסס על הרכב ייחודי של יותר חומוס וטחינה עם הפחתה משמעותית בכמות השמן. הפיתוח מאפשר הפחתה של אחוזי השומן בחומוס בצורה דרמטית, מ – 23% שומן ל – 16% שומן.

ארוחת פסטה מאוזנת טרייה ובריאה למשפחה

בשנת 2010 הוספנו סמל המסמן כי הארוחה איננה מכילה חומרים משמרים, הוצאנו את החומרים המשמרים מסדרת ארוחות הפסטה שלנו והדגשנו באמצעות האריזות את נושא הארוחה המאוזנת. ארוחת הפסטה של שטראוס עשירה בחלבונים ובסידן ומאפשרת ליהנות ממנה עיקרית משביעה ובריאה. הסדרה כוללת מגוון מילויים של גבינות וירקות האהובים על ילדים. הארוחה מכילה חלבונים בערכים שבין 9.5-12 גרם וסידן בערכים שבין 102-183 מ"ג ל – 100 גרם פסטה מוכנה, בהתאם למלית.

חטיפי בריאות

אנרג'י הרחיבה את קטגוריית החטיפים שלה לילדים והשיקה סדרה חדשה של חטיפי דגנים לילדים עם קורנפלקס ופצפוצי אורז וקרם חלב ובתוספת ויטמינים, סידן וברזל.

עולם התענוג וההנאה

מוצרי מתיקה מהווים חלק אינטגרלי בהווייתם של ילדים. בד בבד עם התחזקות סוגיית ההשמנה העולמית ולמידה מגמת הצריכה המדודה, עולה הצורך בבקרת מרכיבים נוספים המצויים בממתקים. מזה מספר שנים כל מוצרי קבוצת שטראוס מיוצרים ללא שימוש בחומצות שומן מסוג טראנס שאינן טבעיות*, מהלך שהיה כרוך במאמץ טכנולוגי רב במיוחד בקטגוריות כמו שוקולד וופלים בהן שומן הטרנס תורם למרקם ויציבות המוצר. כמו כן, כל מוצרי קבוצת שטראוס מיוצרים ללא שימוש בצבעי מאכל מלאכותיים. מדובר במהלך מורכב, במיוחד בקטגוריות של מסטיקים עגולים (ג'ולים) ועדשים משוקולד, שכרוך בשינוי תפיסות הצרכנים.

*מוצרי חלב וחלק מהשמנים מכילים חומצות שומן טראנס באופן טבעי. בעקבות יוזמה פנימית של החברה בעשר השנים האחרונות מוצרי קבוצת שטראוס מיוצרים ללא שימוש בחומרי גלם המכילים שומני טרנס לא טבעיים.

חטיבת המלוחים

תפוצ'יפס קידס בצורת מקלות – חטיף תפוח אדמה אפוי, ללא צבעי מאכל מלאכותיים, מונוסודיום גלוטומט ותוספת חומרים משמרים. המוצר הינו בעל פרופיל תזונתי משופר משמעותית, מבחינת כמות הקלוריות והשומנים, ביחס למרבית המוצרים השייכים לאותה קטגוריה. המוצר זכה להצלחה משמעותית וגם עומד בקטגוריה המחמירה של חברת פפסיקו העולמית כמוצר Better For You, אשר בהקשר החטיפים המלוחים, נחשב להישג משמעותי. בשנת 2010 פותח תפוצ'יפס קידס בצורת מקלות, שזכה בפרס "מוצר השנה לשנת 2010", על פי בחירת צרכנים.

מוצרים לאוכלוסיות עם צרכים תזונתיים מיוחדים

שטראוס מודעת וקשובה לצרכים התזונתיים המיוחדים של אוכלוסיות שונות, מנהלת דיאלוג מתמשך עימם ועם ארגונים חברתיים מתמחים, מתוך רצון ללמוד ממקור ראשון על צרכים אלו ולתת מענה מיטבי להם, וחותרת להוספה מתמדת של מוצרים המותאמים לצרכים אלה לסל המוצרים שלה.

פתרונות עבור אוכלוסיית חולי הצליאק

חשוב לנו להמשיך ולפעול למציאת פתרונות, עבור האוכלוסייה הרגישה לחלבון החיטה (חולי צליאק). לכן, הוספנו מוצרים כשרים לפסח לרשימת המוצרים ללא גלוטן שאנו בשטראוס ישראל מציעים לציבור חולי הצליאק. גם בחברת המטבלים והממרחים סברה מוצע לצרכנים חולי הצליאק מוצרים ללא גלוטן. חידושים אלה מקלים על אוכלוסיה זו את ההתמודדות היומיומית עם התזונה.

פתרונות עבור אוכלוסיית חולי הסכרת

יצרנו שיתוף פעולה ותהליך דיאלוג אסטרטגי עם ארגונים חברתיים המייצגים את אוכלוסיות חולי הסכרת בישראל. מהלך זה נולד מתוך רצוננו להעמיק את ההיכרות עם צרכיהם התזונתיים היחודיים של חולי הסכרת, ועל מנת להדק את שיתוף הפעולה סביב פיתוח מענה מוצרי ולא מוצרי לצורכיהם. בשנת 2011 הונחה התשתית לחיזוק שיתוף הפעולה והדיאלוג עם ארגונים אלו, כאשר המטרה הינה להשיק את השלב הראשון בתכנית הפעולה לטובת אוכלוסיית הסכרתיים בשנה הקרובה.

מהלכים לשיפור ערכים תזונתיים במוצרים

החזון שלנו, "יצירת פלאות מהחומרים הבסיסיים", מניע את שטראוס לפתח מוצרים אשר יסבו לצרכנים הנאה ובה בעת יאפשרו להם לנהל אורח חיים בריא ומאוזן ולשפר את הרגלי האכילה שלהם.

שטראוס פועלת בהתמדה להכניס קטגוריות חדשות לשיפור איכות החיים. בשטראוס ישראל מתנהל תהליך של בחינת ערכם הבריאותי והתזונתי של המוצרים בכל אחת מן הקטגוריות. התהליך מרוכז אצל דיאטנית החברה ומתקיים דיון שנתי בהנהלת החברה לגבי השיפורים הנדרשים.

ובעולם….

סברה

סברה שואפת להכליל טעמים, תרבויות, מנהגי אכילה ורכיבים מגוונים מרחבי העולם בפיתוח מוצריה. סברה מובילה בארה"ב בתחום החומוס והממרחים. סברה מפתחת קו של מטבלי יוגורט טבעיים ודלי שומן בסגנון יווני, המספקים מקור טבעי של חלבון, סידן וירקות.

בשנת 2010, מתוך אותו רצון לחשוף את הצרכנים למגוון של מזון איכותי, רכשה סברה את החברה הגדולה בארה"ב בתחום הסלסה הטריה California Creative Foods. הסלסה של CCF טרייה ומצוננת, ומכילה מרכיבים תזונתיים וללא חומרים משמרים.

 .

דברו איתנו

אסנת גולן
אסנת גולן
סמנכ''ל תקשורת, דיגיטל וקיימות,
דוברת קבוצת שטראוס
03-6752281 שלח מייל לאסנת גולן
שלומי שפר
שלומי שפר
מנהל תקשורת חוץ וקשרי ממשל
03-6756713 שלח מייל לשלומי שפר
גלי פריד
גלי פריד
מנהלת יחסי ציבור ישראל
03-6752584 שלח מייל לגלי פריד