חזרה

"מאז ומעולם בחרנו בשטראוס לייצר אימפקט"

מתוך קיימות
24/05/2020

קבוצת שטראוס השיקה הבוקר את דוח הקיימות ה-12 של הקבוצה. הדו"ח מספר את סיפור הקיימות שלנו מהעיניים של הספקים, החקלאים, הצרכנים, הלקוחות, העובדים וכל יתר מחזיקי העניין שלנו.

הגישה שלנו לקיימות מונחית הן על-ידי ייעוד, ערכים, תרבות, הנהלה ועובדים והן על-ידי הציפיות של מחזיקי עניין שונים מעסקים בחברה, שהן שיקוף של הצרכים החברתיים והסביבתיים ברחבי העולם. דו"ח הקיימות מחולק ל- 3 מיקודים מרכזיים: אנשים וקהילות, מחויבים לסביבה והתנהלות עסקית אחראית.
אנו בשטראוס נמצאים במסע שבמהלכו אנו הופכים את האוכל שלנו לטוב יותר עבור הקהילות בהן אנחנו חיים. בשנת 2019 הפחתנו 100 טונות של סוכר ממוצרינו, תרמנו סך של 14.6 מיליון ש"ח במוצרים, תרומות כספיות ושווי שעות התנדבות, השקנו 246 מוצרים חדשים ללא גלוטן, 136 מוצרים ללא לקטוז ו-11 מוצרים דלי לקטוז בישראל.

כמו כן, הרחבנו את המיזם החברתי שלנו לתמיכה במגדלות הקפה – "More than a cup" ל-10 שותפויות פעילות ב-8 מדינות, הכוללות 13,300 מגדלות קפה ו 41% מהעובדים שקודמו בשנת 2019 היו נשים (לא כולל ברזיל).

במסע שלנו, חשוב לנו לדאוג לכדור הארץ כדי שהדורות הבאים יוכלו להמשיך ולשגשג. כבר למעלה מעשור שאנחנו נושאים באופן ציבורי באחריות להשפעות של הפעילות הסביבתית שלנו, ונמשיך לעשות כך.

בשנת 2019 מחזרנו 88% מהפסולת שלנו. כמו כן, משנת 2016 הפחתנו ב 10% את צריכת המים לטון מוצר וב- 5% את צריכת אנרגיה לטון מוצר . בשנת 2019 השקענו כ- 39 מיליון ₪ בצמצום ההשפעה הסביבתית שלנו.

החדשנות בשטראוס היא הדרך שלנו במסע זה לממש את ההבטחה לצאת מגדרנו כדי להביא פתרונות לפיתוח וייצור מזון ומשקאות שיביאו ערך אמתי לצרכן, ישפרו את חייו, וכל זה תוך התחשבות בכדור הארץ ושמירה על משאבי הטבע. בנוסף, חדשנות היא הבסיס לשמירה על קבוצת שטראוס כחברת מזון דינמית ותוססת הממשיכה להתרחב ולהגיע לקהלים חדשים ברחבי העולם, וגם אחד המנועים המשמעותיים להשגת צמיחה עסקית.

בשנת 2019 ערכנו את הכנס FoodTechIL השנתי השביעי, בו לקחו חלק למעלה מ- 1500 איש מ-45 מדינות עם 55 חברות הזנק שערכו למעלה מ-600 פגישות עם משקיעים, והצטרפנו ל- 4 מיזמים ושותפויות מובילות לקידום אימפקט חברתי כדוגמת Consumer Goods Forum, valuable500 ועוד.

בשנת 2019 הושקו באתר הקבוצה 11 מסמכי מדיניות בעולמות התוכן המהותיים המציגים את מחויבות שטראוס בתחומים אלו.

"היום ברור, יותר מתמיד, שתעשיית המזון היא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מסקטור הבריאות הציבורי. להתנהגות שלנו, לשרשרת הייצור שלנו, למוצרים שלנו ולאופן בו אנחנו דואגים לספק אותם לציבור, יש קשר ישיר לבריאות. קבוצת שטראוס מבינה את תפקידה המשמעותי והעמוק ביצירת ערך ובטחון בחיי החברה, ואנחנו מחויבים להצליח במשימה העומדת לפנינו", כך לדבריה של עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס. "גם בזמנים לא שקטים, עלינו להמשיך ולהעמיק את ההשקעה בצד המדעי של המזון כדי להביא פתרונות אוכל טובים יותר, לציבור ולסביבה. קבוצת שטראוס ואני מוסרים איחולי רפואה שלמה ובריאות לכל העוסקים במלאכה, לקהל לקוחותינו ולכלל הציבור. עוד נדע ימים טובים מאלו, ונהיה נכונים להם."

"את דו"ח הקיימות היינו אמורים להשיק בצמוד לדו"ח הכספי השנתי שלנו, אולם בשל מה שמתרחש השנה בעולם ומשבר הקורונה החלטנו לדחות את הפרסום. כעת אנחנו שבים ומפרסמים את הדו"ח יחד עם הדו"ח הכספי. מבחינתנו, זו אמירה משמעותית. קיימות היא נדבך משמעותי וחלק בלתי נפרד מהייעוד ומהאסטרטגיה העסקית שלנו. היא חלק מליבת העסק והדרך שבה אנחנו פועלים", כך לדבריו של גיורא ברדעה מנכ"ל קבוצת שטראוס. "קיימות היא הדרך שלנו להסתכל על אנשים סביבנו, להבין מה מצפים מאתנו ולהשתנות בהתאם. קיימות זה לייצר אוכל טוב יותר, ליצור הזדמנויות תעסוקתיות טובות יותר ולהיות חלק מתנועה ששותפה ביצירה של מחר טוב יותר. דווקא עכשיו זה הזמן להסתכל על כל האוכלוסיות שאנחנו בקשר איתם – העובדים, הצרכנים, הספקים, הלקוחות, המשקיעים, הקהילות ושאר מחזיקי העניין שלנו. עכשיו זה הזמן להיות אנשים, להסתכל על אנשים, להושיט יד, להביט סביב ולהוביל ערבות הדדית."

לקריאת הדוח המלא לחצ/י כאן