חזרה

גישות צרכניות משתנות

  •  כשמדובר בסגנון חיים, המזון אצלנו במרכז. ב-@StraussGroup אנו מייחסים חשיבות רבה לתפקיד המזון בחיינו #CSR

 

כצרכנים, העמדות והגישות שלכם למוצרים או השירותים שאתם צורכים, משתנות. היום, על בחירות מזון לתת מענה למערכת מורכבת של צרכים הקשורים בסגנון חיים. מדובר לא רק בטעם טוב, טריות, איכות, בטיחות, סבירות מחיר ובזמינות של מוצרי המזון באמצעותם אנו מקנים תחושת שובע, אלא בגורמים נוספים כמו הערך התזונתי והתועלת שבמוצרי מזון, התאמתם ובטיחותם של רכיבי מזון ספציפיים, היכולת להתאים מוצרי מזון עבור צרכנים בעלי צרכים מיוחדים כגון חולי סוכרת ואנשים שהם רגישים לגלוטן, צורות מזון נוחות שניתן להכינן במאמץ מזערי כחלק מחיי העבודה העמוסים שלנו, ומגוון צורות אריזה למגוון שגרות חיים, הן בבית והן מחוץ לבית. בנוסף, רבים מכם אומרים לנו שאתם רוצים שנפתיע אתכם באופן קבוע בחדשנות במזון – מוצרים שיוצרים טעמים וחוויות חדשים והופכים את החיים למעניינים ומהנים יותר! בקיצור, בשווקים המפותחים מזון קשור פחות להשבעת רעב, ויותר למתן מענה לבחירות בתחום סגנון החיים.

כצרכנים, אתם מודעים יותר לאחריות שלנו כיצרנית מזון. כיום אנו עדים לכם,  ציבור צרכנים  מודע, חוקר ומתעניין בעולם כולו, המבקש יותר נתונים מאי פעם בצורה של מידע על רכיבים ומידע תזונתי על גבי כל אריזה ואריזה, אפשרות לעקוב אחר מקור חומרי גלם, ואישור שמה שאתם אוכלים יוצר באופן אחראי על ידי חברות שאכפת להן מאנשים ואשר מפגינות אחריותיות ומוכנות לתת את הדין על ההשפעות שלהן על אנשים, בעלי חיים, קהילות והסביבה. אתם, הצרכנים החדשים, מעריכים האם מוצרי המזון שאתם קונים מתאימים לסגנון החיים שלכם, למודעותכם לבריאות ולאיכות חיים, ולא לתזונה שלכם בלבד, ואתם שואפים להרגלי אכילה שיישמרו את איכות החיים שלכם ויסייעו לכם להיות אזרחים אחראיים יותר. מוצרי מזון אינם עוד אריזות או מותגים פרטניים, אלא חוליות במערכת חברתית מורכבת ודינאמית, אשר נשפטות לפי סטנדרטים גבוהים, כוללניים ומגוונים יותר מאי פעם.

יש צורך בפתרונות חדשים בתחום המזון. מצד שני, בשווקים מתפתחים, זמינות המזון אינה מספקת על מנת למלא את הצרכים של קהילה גלובלית צומחת שתגיע ל-9 מיליארד אנשים בשנת 2030, וקיים צורך בפתרונות חדשים כדי לספק די אוכל מזין ומי שתייה בטוחים כדי להבטיח איכות חיים בת קיימא לכל. ייתכן שהדבר יחייב אותנו לשנות את דפוסי האכילה שלנו כדי שיתמקדו בתזונה גבוהה יותר במקום תוספת קלוריות, וכן שיהיה מבחר של מגוון רחב יותר של חלופות מזון נגישות ובעלות מחיר סביר, שיתאימו למספר רב של העדפות שונות.

  • הצרכנים רוצים איכות חיים, ולא רק אוכל טעים. עלינו להתאים את שרשרת הערך שלנו כדי לתת מענה לצרכים החדשים @StraussGroup #health

המזון הוא במרכז. בכל מקום בעולם, המזון הוא חלק מהמארג החברתי של החיים. מתן מענה לגישות צרכנים משתנות פירושו הרבה יותר משינוי המזון שאנו מייצרים (אם כי גם זה חשוב). פירושו לשנות לגמרי את הדרך בה שרשרת הערך שלנו מגיבה לדרישות חדשות אלה, ומתוך אחריות, לתת פתרונות קשורים למזון ומבחר מגוון של מוצרים המותאמים לצרכים המתפתחים במערכת מזון אקולוגית, שלוקחת בחשבון בריאות ואיכות חיים. היות שהמזון תפס את מרכז הבמה בדיון על סגנון חיים, בריאות ואיכות חיים והשפעות חברתיות נוספות, כך השיקולים שלנו כיצרנית מזון בהכרח כוללים לא רק את המוצרים שאנו מייצרים, אלא גם את ההשפעה החברתית של מוצרינו ואת הדרך בה הם עוזרים לצרכנים לשפר את הבריאות, איכות החיים ואת הנאתם מהחיים. המטרה הראשונה שלנו היא להקשיב לצרכנים, להבין את העדיפויות החדשות שלכם ולבחון את שאיפותיכם לאור היכולות והאחריות שלנו. בהינתן מגוון המוצרים הרחב שלנו ונוכחותנו הגלובלית המתרחבת, אנו שואפים להגיע לצרכנים בכל גיל, מין, גיאוגרפיה ותרבות, ולקיים רשת רחבה מאד של קשרים ודיאלוג  עם הצרכנים שלנו.

  • החומוס נהנה מ-56% נתח שוק בקטגוריה שלו בארה"ב @StraussGroup #greattaste

 

חומוס – בחירה בריאה

עם מותג החומוס האהוב שלנו, סברה, שהוא כיום מותג החומוס המוביל בארה"ב עם 56% נתח שוק, אנו משנים הרגלי אכילה ועוזרים לכם לקיים סגנון חיים בריא יותר.

החומוס הוא מוצר יסוד בתזונה הים תיכונית מזה שנים רבות. החומוס מציע יתרונות בריאותיים ותזונתיים. גרגרי החומוס עשירים בסיבים תזונתיים, בברזל, בחלבונים, בוויטמינים ובמינרלים ונחשבים כמורידים את רמות הכולסטרול בדם, הסוכר בדם, ואפילו כמונעים סרטן. המכון האמריקני לחקר הסרטן וארגון סוזן ג'י קומן מציגים את החומוס באופן קבוע כמזון מומלץ במגוון מתכונים. חומוס מציע תועלות בריאותיות והוא גם טעים מאד, תכונות ההופכות אותו לחלופה מקובלת לממרחים וסלטים פחות בריאים בעלי תכולת שומנים רוויים גובהה ורק מעט יתרונות תזונתיים.

החומוס שלנו, המשווק תחת המותג "סברה" בארה"ב ובקנדה, מכיל עשבי תיבול טריים, תבלינים וגרגרי חומוס אותם מגדלים בארה"ב. הגרגרים מעורבבים עם טחינה לקבלת תערובת חלקה, לה מוסיפים שמן זית, שום, מיץ לימון, עשבי תיבול ותבלינים. כל מוצרי סברה עומדים בתקן שיעור הגלוטן המותר בארה"ב (פחות מ-20 חלקים למיליון, או PPM בלועזית), ו-90% ממוצרי סברה אינם מכילים תוספת סוכר. עבור שומרי המשקל שבינינו, יש בחומוס פחות מרבע הקלוריות שבחמאה, ופחות מחצי הקלוריות שבממרח מרגרינה מופחת שומן.

ובכל זאת, רבים טרם שמעו על יתרונות החומוס. על כן, המותג שלנו, סברה, שם לו ליעד לחשוף את הציבור האמריקני בפני חלופה בריאה זו. באפריל 2012, הקמפיין של סברה – "Dip Life to the Fullest" – הושק ברחבי ארה"ב  עם חלוקת דוגמיות חומוס חינם לאלפי אמריקנים בכ-30 ערים, ובחשיפתם לחלופה חדשה ובריאה זו. סברה מציעה לצרכניה מתכונים טעימים ובריאים דרך בלוג החברה [sabrachef.blogspot.com]. סברה גם מתקשרת עם ציבור הצרכנים ועונה על שאלותיהם דרך הטוויטר (@Sabra) ודף הפייסבוק של החברה.

ההשפעה החברתית של צריכת החומוס הצומחת היא מעבר לשיפור בחלופות הבריאות וההנאה הזמינות לכם הצרכנים. היא קשורה גם לתמיכה בחקלאים האמריקנים ולהתפתחות כלכלית מקומית. מועצת האפונה והעדשים האמריקנית (U.S. Dry Pea and Lentil Council) מציינת גידול של 60% בייצור גרגרי חומוס בארה"ב בין השנים 2009-2011 – דחיפה חיונית של גרגיר זה, שהינו מניב רווחים ועתיר ערך תזונתי, לחקלאים האמריקניים שנלחמים כיום בעלויות גבוהות ובאתגרים כלכליים.

סברה

חוויית החומוס מתרחבת למקסיקו

ב-2012, המיזם המשותף שלנו, פפסיקו-שטראוס מטבלים וממרחים טריים, הקים מפעל חדש במקסיקו לייצור מוצרים מבוססי חומוס וסלטים ומטבלים מצוננים נוספים תחת המותג "אובלה", בהשקעה של למעלה מ-10 מיליון דולר ארה"ב בפיתוח המודעות ובהפצת המוצר במקסיקו, כשהמטרה היא לחדור לבתי אב רבים נוספים במדינה בשנים הקרובות. בהתחשב בכך שאוכלוסיית מקסיקו מונה למעלה מ-112 מיליון בני אדם, וההערכה היא ש-51.3% מהם חיים מתחת לקו העוני (נתוני תכנית הפיתוח של האו"ם(UNDP) , 2013), הפוטנציאל של החומוס לעשות הבדל של ממש כחלופת מזון בריאה, עשירה בחלבונים, רב-גונית, רב-שימושית ובעלת מחיר סביר, הוא רב. הגדלת עסקי החומוס שלנו יוצרת תועלות חברתיות-כלכליות נוספות. אנו יוצרים מקומות עבודה במפעל החדש שלנו במקסיקו (אשר מעסיק תושבים מקומיים בלבד) וכן תעסוקה עקיפה עבור ספקים ושותפים רבים, כמו גם החקלאים שנהנים מרכש כמויות גדולות יותר של גרגרי חומוס. יתר על כן, אנו רואים בחומוס פוטנציאל לתמיכה בביטחון התזונתי ובשיפור בריאות הצרכנים במקסיקו.

אולם, האתגרים הכרוכים במימוש פוטנציאל זה אינם עניין של מה בכך, כי חוויית החומוס היא שונה מאד מתרבות המזון המקסיקנית המסורתית, ועבור רוב המקסיקנים חומוס הוא סוג מזון חדש ולא מוכר. חומוס כממרח על לחם או על קרקרים הוא בגדר מהפך בתרבות של טורטיות ואנצ'ילדות. כדי שחומוס אובלה יהיה רלוונטי יותר ברמה המקומית הושקו במקסיקו שלושה טעמים, ובנוסף לחומוס המסורתי בטעמו הטבעי, פותחו שני טעמים אהובים – צ'יפוטלה (פלפל צ'ילי מעושן ומיובש) ופלפל אדום – הפונים להעדפות החריפות של האוכלוסייה המקומית. בשנים הקרובות תצא אובלה למשימה כבדת משקל כדי לסייע למקסיקנים להיות מודעים לתועלות שבמוצר מזון בריא זה ולהמיר את הרגלי האכילה שלהם בסגנון חיים בריא יותר.

משלבים בין שיווק לתועלת לקהילה

  • כמה הייתם משלמים עבור חומוס עם טעם ממש טוב? @StraussGroup #pay-as-you-wish

 

חומוסיות ישנן בישראל בשפע, בכל עיר, עיירה ובכל פינה. הישראלים מאד אוהבים חומוס, וקהילה שלמה של מומחים לחומוס הלכה והתפתחה לה. על כן, לא הייתה זו הפתעה כשנפתחה חומוסיה חדשה, "החומוס של אבי", בתל-אביב בתחילת 2013. אך מה שכן היה חדש, היה העובדה שמודל המכירות היה "שלם כפי רצונך", בהתאם לטעם. הלקוחות לא ידעו שהחומוס המוגש להם שם הוא מהמותג שלנו, "חומוס אחלה", מוצר שניתן למצוא כמעט בכל סופר וחנות בישראל. הרעיון היה לתת לאנשים לטעום את החומוס שלנו באופן אובייקטיבי, מבלי שיושפעו על ידי תפיסותיהם ביחס לחומוס תעשייתי. התוצאה הייתה שהחומוס זכה למשוב אדיר מהלקוחות, וחלקם חזרו למסעדה לאכול ממנו שוב.

למעלה מאלף לקוחות סעדו ב"חומוס של אבי" במשך השבועיים בהם פעלה המסעדה. רובם שילמו ממוצע של 20 ₪ למנה, המחיר המקובל לחומוס במסעדות בישראל. כעבור שבועיים, הפצנו את הידיעה שהחומוס שהוגש הוא למעשה חומוס "אחלה"  והכרזנו שאבי הוא בעצם המגדל שממנו שטראוס קונה את גרגרי החומוס לייצור חומוס אחלה. כל ההכנסות מארוחות החומוס שהוגשו – כ-18,000 ₪ – נתרמו לארגוני צדקה מקומיים.