חדשנות

5חדשנות היא הדרך שלנו לקיים את הבטחתנו לצרכנים: שנמשיך לצאת מגדרנו כדי להביא להם מזון ומשקאות שישפרו את חייהם. בנוסף, החדשנות היא גם הבסיס לשמירה על קבוצת שטראוס כחברת מזון דינמית ותוססת, שממשיכה להתרחב, להגיע לצרכנים ברחבי העולם ולהשיג צמיחה עסקית. לחדשנות פנים רבות בשלבים שונים של מחזור פיתוח המוצר, ולכן חשוב לשמור על גישה שיטתית כדי לוודא כי אנו בודקים את כל האפשרויות לשיפור המוצרים הקיימים וליצירת מוצרים חדשים טובים יותר.

מסגרת החדשנות שלנו מורכבת מארבעה ערוצי חדשנות מרכזיים:

  • חדשנות במותגים: ייצור קבוע של רעיונות למוצרים חדשים, להרחבת מותגים קיימים ולטכנולוגיות באמצעות הצעות ממומחי המו"פ, העובדים, הצרכנים או הספקים שלנו. רעיונות אלו מתקדמים במסלול חדשנות, ומובילים להשקה של 200 מוצרים ומעלה מדי שנה בקבוצת החברות שלנו.
  • חדשנות בשיפורים: ערוץ זה מתמקד במתן מענה לצרכים שזוהו אצל צרכנים, כגון הפחתה של מלח וסוכר, וניצול טכנולוגיות חדשות כדי להשיג את איכות המוצר המבוקשת.
  • חדשנות בפריצות דרך: עבודה מול חברות הזנק (סטארט-אפ) בראשית דרכן היא מסלול נוסף לחדשנות. אנו מסייעים לחברות אלו לפתח ולמסחר את החידושים שלהן, תוך ביצוע ניסויי פיילוט ואימוץ הטכנולוגיות שלהן בקבוצת שטראוס.
  • חדשנות בשלב Seed: מדובר בגישה רחבה יותר, המבוססת על שיתוף פעולה, לתמיכה בקהילת ה-FoodTech ולהגנה על השוק מפני כשלים, באמצעות טיפוח טכנולוגיות בשלבי חיים מוקדמים, אשר ישרתו את תעשיית המזון כולה, ולאו דווקא את קבוצת שטראוס (לבדה). אמנם חלק מהטכנולוגיות עולה בקנה אחד עם מטרות החדשנות של קבוצת שטראוס, אך הגישה מיועדת לשינויים חוצי-תעשייה וליתרונות לצרכנים בקנה מידה רחב הרבה יותר מזה של קבוצת שטראוס לבדה.

 

בשנת 2012, הקמנו את קהילת Alpha FoodTech בישראל. מטרתה ליצור מערכת שלמה של הטכנולוגיות הרלוונטיות לתעשיית המזון. מיזם אלפא שטראוס מחבר בין מוסדות, חוקרים, ממציאים, יזמים, משקיעים וחברות מזון, תוך התחשבות ברגולציה הקיימת ובנכסי הטכנולוגיים הזמינים, במטרה לייצר חדשנות בדרך של שיתוף פעולה.

 

משנים את עולם מוצרי החלב

המודעות הגוברת ליתרונות התזונתיים שבמזונות מן הצומח, וכן העלייה בכמות האנשים הסובלים מאלרגיה לחלב או מרגישות ללקטוז, הובילו לעלייה בדרישה לתחליפים למוצרי חלב בעולם כולו, ויצרו שוק של מיליארדי דולרים ובסיס צרכנים בינלאומי חדש ומלהיב. בתגובה לכך, אחת היוזמות הראשונות במסגרת חממת The Kitchen הולידה קו מוצרים ראשון מסוגו של תחליפי יוגורט מן הצומח, שאותם השיקה שטראוס בישראל בשנת 2018. המותג החדש נקרא ONLY, והוא תחליף יוגורט ללא רכיבי חלב, ללא סויה ובעל תווית נקייה, המכיל רכיבים טבעיים בלבד.

ONLY הוא פרי שיתוף הפעולה בין קבוצת שטראוס ו-Yofix Probiotic Ltd, חברת הזנק בתחום ה-FoodTech אשר פיתחה פלטפורמה פרה-ביוטית ופרו-ביוטית לתחליפי חלב, המבוססים על תערובת ייחודית של דגנים, אגוזים וזרעים. קדמה להשקה השקעה של מעל ל- 3.5 מיליון ש"ח בקו ייצור ייעודי.

"The Kitchen בונה חברות. אנחנו משקיעים בחברות הזנק מבטיחות ומסייעים להן לפרוץ לשווקים בינלאומיים, וזה נהדר ששותפותיה של שטראוס, כגון פפסיקו, דנונה ואחרות, יכולות להיות חלק מפריצת הדרך הבינלאומית של המיזמים המרגשים האלו." יונתן ברגר, מנכ"ל חממת The Kitchen

 

 

דברו איתנו

אסנת גולן
אסנת גולן
סמנכ''ל תקשורת, דיגיטל וקיימות,
דוברת קבוצת שטראוס
03-6752281 שלח מייל לאסנת גולן
שלומי שפר
שלומי שפר
מנהל תקשורת חוץ וקשרי ממשל
03-6756713 שלח מייל לשלומי שפר
גלי פריד
גלי פריד
מנהלת יחסי ציבור ישראל
03-6752584 שלח מייל לגלי פריד