דבר ההנהלה

שיפור חייהם של אנשים דבר היו"ר

כאשר אני חושבת על הכנת מסר הפתיחה שלי לדוח הקיימות השנתי של קבוצת שטראוס, ניצבת בפניי דילמה. זהו הדוח האחד עשר שלנו, והמשימה אינה הופכת לקלה יותר. מחד, אני רוצה להתייחס להיבטים החיוביים הרבים של קבוצת שטראוס, ולדבר על ההתנהגות האחראית והמוסרית שלנו, ועל הדרכים שבה היא יוצרת תנועה של שיפור, המשפרת את חייהם של אנשים. מאידך, אני רוצה גם לומר שאנחנו במסע, ולפנינו עוד הרבה לעשות. אני גאה מאוד במה שהשגנו, ועם זאת, אני יודעת שעלינו לעשות יותר. מציאת האיזון בין גאווה ובין צניעות היא מאמץ עדין. מטרתנו היא להיות אותנטיים. 

הערכים שאימצנו אל ליבנו עוד מהבית כוללים שיתופיות ושיתוף פעולה. מאז ומתמיד ידענו, כי תנועה של שיפור דורשת שותפויות ומחויבויות משותפות להנעת מהפך, תוך עבודה בצוותא, הפורצת את הגבולות המסורתיים. לדוגמה, קהילת ה-FoodTech אלפא שטראוס, אותה השקנו לפני מספר שנים, מחברת בין מדענים, תזונאים, מומחי טכנולוגיה, יצרנים, אנשי רגולציה, משקיעים וקהילה שלמה של מובילי שינוי, הפועלים יחד להשגת פריצות דרך שישפרו את חייהם של אנשים. עבורי, ההשתתפות השנה בכנס ה-FoodTech, אשר אירחו שטראוס אלפא ומיזם ה-FoodTech שלנו, The Kitchen, הייתה חוויה מדהימה. בכנס השתתפו מעל 1,200 אורחים מיותר מ-60 מדינות, והוא סבב סביב הקשבה, למידה, שיתוף ושותפות. גם עשרים שנות הפעילות של מכון שטראוס, והפלטפורמה המשותפת של פיתוח שיתופי פעולה עם קהילת המזון והתזונה, עם מדענים ועם אנשי מקצוע בתחום הבריאות, מדגימות כיצד ניתן להניע שינוי באמצעות שיתופיות ושיתוף פעולה. אלו דוגמאות למימוש החזון, לפיו חברת מזון גדולה יכולה להשתמש בגודלה, בהשפעתה ובמשאבים שלה כדי ליצור טוב. עברנו כברת דרך, אך המסע עדיין לא תם.

המסע ממשיך, ולא רק כיוון שביכולתנו לעשות יותר כדי לטפל באתגרי המזון העולמיים המוכרים כיום, אלא גם כיוון שהאתגרים של המחר מתחילים להופיע. לדוגמה, גוברת הציפייה מאיתנו, כחברת מזון, לא רק לייצר מוצרי מזון, אלא גם לנקוט עמדה בנושא בריאות הציבור. פעם, היה די בהתמקדות בטעם המזון, באיכותו ובטעמו. היום, הקשרים המתגלים בין המזון, המקור שלו, אופן הייצור שלו ואופן הצריכה שלו ובין נהיגת חברות המזון בשקיפות ובהכללה גורמים לשינוי בתפיסתנו לגבי התפקיד שלנו. שטראוס נקטה צעדים לתת מענה לאתגרים אלו, בשיפור הפרופיל התזונתי של מוצרינו ובהוספת מוצרי מזון המתחשבים בשיקולי הבריאות החדשים, כגון 500 מוצרים ללא גלוטן, אותם אנו מציעים לצרכנים בישראל.  עברנו כברת דרך, אך דרך ארוכה עדיין לפנינו.

המסע שלנו הוא מסע לשיפור חייהם של אנשים, בעזרת כל השותפים שלנו. זהו מסע המוגדר על-ידי הציפיות של אלו שלרשותם אנו עומדים, ועלינו להמשיך ולהקשיב בתשומת לב ובגישה פרו-אקטיבית, ובכל עת לבחון מחדש כיצד אנחנו מקיימים את הבטחתנו להם וזוכים באמונם. עברנו כברת דרך, אך היא כבר היסטוריה. אנחנו יכולים להתגאות לרגע, אך אנחנו ממשיכים במסע. 

תודה על ההתעניינות.

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס

 

מכוונים לאמינות – דבר המנכ"ל

השנה האחרונה הייתה משמעותית במיוחד עבורנו, בקבוצת שטראוס. לצד השינויים בהנהלת הקבוצה ובחברות הבת שלה, הצגנו בשנה האחרונה ביצועים עסקיים מרשימים, וצמיחה ברמת הקבוצה ובכל חברות הבת. בשנה זו, התכבדתי לקבל על עצמי את תפקיד המנכ"ל, לאחר 22 שנים בהן שירתי את הקבוצה בתפקידים שונים ובמדינות שונות. אני מודה למנכ"ל הקודם שלנו, גדי לסין, על הובלת קבוצת שטראוס לתוצאות עסקיות חיוביות, תוך שמירה על ערכי הליבה שלנו – תרבות ופרקטיקה אחריות ומוסריות.

לצד חיזוק הבסיס העסקי הנוכחי שלנו, השקענו מחשבה רבה בהגדרה ובתכנון של העתיד. כדי לבצע את המשימה שלנו- שיפור חייהם של אנשים – נתמקד בהמשך הפיתוח של האנשים והמנהיגים שלנו, בהשקעה המתמדת שלנו בחדשנות, בייצור מזון אמיתי וטוב עבור הצרכנים המגוונים שלנו ובעשיית כל שביכולתנו כדי להיות חברה אמינה.

המטרה המוצהרת שלנו, להיות חברה אמינה, היא רגל מרכזית בהתקדמות שלנו. כדי להתקדם במסע שלנו, ביצענו מחקר עומק בשנת 2018, במטרה להבין את הציפיות מחברות המזון כיום וללמוד מה חשוב לצרכנים שלנו, לעובדים שלנו, לאנשי מקצוע בתחום התזונה ולקבוצות אחרות הקשורות לתחום הפעילות שלנו, וכן מה מעודד אמון בקבוצת שטראוס. 

נקטנו כבר כמה צעדים בדרך. לדוגמה, בנינו אסטרטגיית תזונה מאוזנת, כחלק מההבנה שלמזון יש השפעה על בריאות הציבור. הגדרנו מחדש את עקרונות התקשורת השיווקית שלנו, כיוון שאנו מבינים ששיווק מעצב התנהגויות. אנו מעורבים באופן יומיומי בזיהוי טכנולוגיות FoodTech ובהשקעה בהן, במטרה לסייע לשטראוס ולתעשיית המזון העולמית להביא לאנשים מזון טוב יותר בדרך טובה יותר. קבוצת שטראוס מקדמת תזונה מאוזנת, ומנסה להציע אפשרויות תזונה מעשיות לקשת רחבה של צרכנים.

בה בעת, אנו ממשיכים לתמוך באנשים שלנו ובצמיחה שלהם בתוך הארגון, באמצעות הדרכות והזדמנויות להתפתחות, כך שיוכלו להסתגל בהצלחה לסביבה המשתנה. אנו ממשיכים להתמקד בסביבת עבודה בטיחותית לכל עובדינו, ושואפים להטמיע תרבות של הכללה ולהעניק לעובדים את הכלים והתשתית להוציא מעצמם את המרב בעבודתם. כך גדלה יכולתנו ליצור חדשנות שתשפר את חייהם של אנשים בשווקים בהם אנו פועלים. אנו מדווחים על פעילויותינו והתקדמותנו בהצעת מוצרים ושירותים, ברוח השיפור המתמיד והשקיפות.

ההפיכה לחברה אמינה אינה פרויקט בעל התחלה, אמצע וסוף. היא מסע, דרך חיים ומחויבות שאנו שואפים להגשים מדי יום ביומו. זהו חלק מהאחריות שלנו כחברת מזון ומשקאות גלובלית. מסע זה יימשך במהלך שנת 2019 ולאחריה, תוך שאנו שואפים להשיג הצלחה עסקית והשפעה חיובית רחבה יותר על חייהם של אנשים.

אני מודה לכם על שבחרתם לקרוא דוח זה, ומזמין אתכם להגיב ולשתף אותנו בציפיותיכם. תודה על היותכם חלק מהמסע שלנו. 

גיורא בר דעה, מנכ"ל קבוצת שטראוס

דברו איתנו

אסנת גולן
אסנת גולן
סמנכ''ל תקשורת, דיגיטל וקיימות,
דוברת קבוצת שטראוס
03-6752281 שלח מייל לאסנת גולן
שלומי שפר
שלומי שפר
מנהל תקשורת חוץ וקשרי ממשל
03-6756713 שלח מייל לשלומי שפר
גלי פריד
גלי פריד
מנהלת יחסי ציבור ישראל
03-6752584 שלח מייל לגלי פריד