דבר ההנהלה

 

גדי לסיןאני מתכבד להציג בפניכם את דוח הקיימות התשיעי של קבוצת שטראוס, המתאר את עיקרי הפעילות של הקבוצה בתחום הקיימות ומציג את ההתקדמות שלנו ביחס לאסטרטגיית הקיימות של הארגון לשנת 2020. דוח זה מהווה ביטוי נוסף לבחירה הערכית שלנו לנהל את החברה ועסקיה תוך שילוב גישת הקיימות, בתפיסה הניהולית ובאסטרטגיה העסקית שלנו. הדוח הינו חלק מהדרך שלנו ליצור שקיפות בנוגע להשפעת עסקינו על הקהילה והסביבה ומהווה בסיס נוסף לדיאלוג עם מחזיקי העניין על האחריות שלנו. דוח הקיימות לשנת 2015 מפרט את הפעולות שנקטנו לקידום אורח חיים בריא, לשיפור מוצרי המזון והמשקאות שלנו, לניהול שרשרת אספקה אחראית יותר, להעסקה מתקדמת של עובדינו ולהשקעה אחראית בקהילות בהן אנו פועלים, בכ-20 מדינות פעילותינו.

 

קבוצת שטראוס מעסיקה היום כ-14,000 עובדים בקירוב. בשנת 2015 עמד מחזור המכירות הגלובלי שלנו על 7,642 מיליון ש"ח. מצפן הקיימות שלנו והחשיבות שאנו רואים בהתנהלות על פיהם מסייעים לנו להמשיך ולהתפתח, להיבחר על ידי הצרכנים והעובדים שלנו כחברה ראויה, ולממש את המטרות העסקיות השאפתניות שהצבנו לעצמנו.

 

בשנה שחלפה מיקדנו את הפעולות בחיזוק וטיפוח היחסים עם מחזיקי העניין שלנו. אימצנו גישה ניהולית כוללת תחת השם "רישיון חברתי לפעול" והטמענו אותה לרוחב הקבוצה. בבסיס גישה זו טמונה האמונה שלנו – כחברה שחרתה על דגלה להיות חברת מופת ולחולל פלאות מהדברים הבסיסיים ביותר ושדרכה מושתתת על ערכים של אחריות חברתית עסקית – שנוכל להיות קרובים יותר לכל מחזיקי העניין שלנו ולזכות באמונם ובנאמנותם לאורך זמן, אם נאמץ גישה זו.

אנו פועלים לשילוב הצרכים והציפיות של מחזיקי העניין שלנו כשיקול משמעותי ומכריע בתהליכי קבלת אלפי ההחלטות בכל יום בארגון. העמקנו את ההשקעה בשיפור השירות למען הצרכנים. קידמנו תזונה נכונה בקרב צרכנינו בכך ששיפרנו את הפרופיל התזונתי של עשרות מוצרים בחברה תוך דגש על הפחתת סוכר ונתרן. ביצענו מהלכים להתייעלות בייצור ובארגון שלנו, במטרה להפחית מחירים בקטגוריות נבחרות בישראל, ואכן ביצענו הפחתות מחיר בקטגוריות בולטות, מתוך רצון להנגיש את מוצרינו לצרכנים במידה רבה יותר. השקענו רבות בהנגשת פורטפוליו המוצרים שלנו לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים – תוך דגש על הרחבת מוצרי החברה ללא גלוטן והעשרת קווי המוצרים שלנו בכשרות מהודרת. הרחבנו את ההשקעה הפנים ארגונית שלנו תוך דגש על מימד הגיוון ושיוויון הזדמנויות מגדרי, לצד הפניית משאבים לטובת תכנית חברתית לעובדים בשטראוס ישראל שתסייע בצמצום פערים חברתיים ובהתמודדות עם יוקר המחייה.

גם השנה נבחרה שטראוס כאחת מעשר החברות המובילות לעבוד בהן בישראל, ואנו גאים על כך וממשיכים לדאוג לניהול מקום עבודה שטוב לעבוד בו ומשקיעים בתקשורת מתמדת עם העובדים, ברווחתם ובבטיחותם.

האחריות שמוטלת על כתפיהם של מנכ"לים בחברות מזון וההשפעה שיש לנו על חיי האנשים גדלה משנה לשנה ומחייבת אותנו להשתפר באופן מתמיד. סקירת התחומים השונים בדוח זה מהווה חלק מהמסע שלנו בשטראוס ואנו נשמח לקבל משוב והצעות לשיפור.

.

שלכם,

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס

 

 

אסנת-גולן-סמנכלית-תקשורת-דיגיטל-וקיימותמסע אינסופי של שיפור

המושגים של אחריות וקיימות מקבלים מדי שנה משמעות חדשה ועמוקה יותר, אשר נוצרת כתוצאה מציפיות מחזיקי העניין של תאגידים. דוח ההתקדמות שאנו מתכבדים להגיש בפניכם, מסכם את האופן שבו ניהול הקיימות בקבוצת שטראוס הופך, כל שנה יותר ויותר, לחלק בלתי נפרד מהדרך בה אנו עושים עסקים ולמרכיב מרכזי בהנעת תהליכי שיפור בחברה.

 לצד ההיבטים המסורתיים של תחום הקיימות, בחרנו להעמיק את השקעתנו בחיזוק היחסים עם מחזיקי העניין שלנו (עובדים, צרכנים, ספקים, לקוחות, רגולציה, תקשורת, ארגונים חברתיים ועוד), באמצעות ייזום תהליכי דיאלוג והטמעת גישת ה"רישיון החברתי לפעול". העמקה זו של המיקוד, אפשרה לנו להטמיע את הציפיות של אותם מחזיקי העניין כסוג של 'עדשה ניהולית' מרכזית בתהליכי קבלת אלפי ההחלטות שנלקחות בכל יום בארגון. היא אפשרה לנו עוד לבחון שינויים במוצרים, בקמפיינים או במדיניות המחרה, דרך ההשפעה של כל אלו על הצרכנים, וגם לבחון מהלכים ארגוניים שהקבוצה יכולה לבצע כדי לשפר באופן תמידי את איכות החיים של עובדי החברה.

במהלך השנתיים החולפות, למדנו שבראש סדר העדיפויות של הצרכן עומדים נושאי ההמחרה ההוגנת וצמצום יוקר המחייה, זאת לצד קידום תזונה בריאה באמצעות המוצרים שלנו. תוכניות העבודה והפעולות שבוצעו גם במהלך השנה החולפת, הבאות לידי ביטוי בדוח זה, נגזרות מהמחויבות שלנו ומדגשים ששמנו לבצע שיפור מתמיד בכל הנוגע למפגש עם הציפיות של מחזיקי העניין שלנו. אנו מבינים שהרישיון החברתי לפעול ניתן לנו, כל עוד אנחנו אכן פועלים לקידום ולשיפור הנושאים שמצפים מאיתנו מחזיקי העניין לקדם, כי הם אלו שמעניקים לנו את הרישיון בכל דקה מחדש. הטמעת גישת הרישיון החברתי וניהול הקיימות הם משימה יומיומית שמופקדת בידיהם של המנהלים והעובדים הפועלים בשם החברה. האתגר שלנו גם בעתיד מונח בהבנה  של כולנו שזה מסע של שיפור מתמשך.

אני מאחלת לכל הקוראים בדו"ח הנאה ועניין ומזמינה אתכם להעביר אלינו כל משוב.

 

אסנת גולן, סמנכ"לית תקשורת, דיגיטל וקיימות